Piureul din telina este foarte benefic in bolile fierii. In plus, regleaza tensiunea si scade aciditatea si colesterolul

Piureul din radacina de telina contine fibre alimentare, care contribuie la stimularea evacuarii bilei din colescit.

De asemenea, acest aliment previne aparitia litiazei biliare, regleaza tensiunea arteriala, reduce aciditatea si colesterolul, nivelul fluidelor in organism si faciliteaza eliminarea pietrelor vezicii biliare si urinare. In cazul in care aveti probleme cu fierea, este bine sa cunoasteti principalele simptome ale afectiunii: durerea subcostala dreapta, greata si gustul amar.

Iata o reteta benefica pentru persoanele care sufera de afectiuni ale colecistitului.
Ingrediente: 1 kg de radacina de telina, 100 ml de lapte sau apa, 3 linguri de ulei de masline extravirgin, sare grunjoasa sau marina, dupa gust, cateva frunze de telina pentru decor.

Mod de preparare: Puneti la foc o oala mare de apa, in care adaugati putina sare. Curatati telina de coaja si spalati-o bine cu apa rece. Apoi taiati-o cubulete de aceeasi marime. Adaugati telina in apa clocotita si lasati sa fiarba timp de 20-30 de minute, pana devine frageda. Dupa care scurgeti apa si pisati telina, adaugati laptele, uleiul de masline si un praf de sare. Amestecati bine pana obtineti o pasta fina.

Acest piure este o alternativa la cel de cartofi, are un gust fin si aroma delicata, astfel poate fi servit ca garnitura la diverse bucate. Piureul poate fi consumat de orice persoana. Proprietatile telinei contribuie la buna functionare a precesului de digestie, fiind indicat, in special, persoanelor care sufera de afectiuni gastro-intestinale.

Ciorba de fasole boabe este minunata, gustoasa si savuroasa! Insa noi avem o reteta cu 2 ingrediente in plus care o fac mult mai gustoasa! Reteta de la Manastirea Prislop de ciorba de fasole boabe

Aceasta ciorba cred ca este preferata a peste 70% din populatia tarii.

Noi am cautat sa va oferim cea mai buna si potrivita reteta pentru acest fel de mancare. Aceasta reteta de ciorba de fasole este de post dar nu numai si este primita de la o maicuta de la Manastirea Prislop si se prepara extrem de simplu si de gust nu mai vorbim… Acestea fiind spuse, sa trecem la treaba:

Ingredientele pentru ca aceasta reteta sa iasa fix ca cea pe care am gustat-o noi la Manastire sunt: 600 g fasole boabe uscata, 3 cepe, 2 morcovi, 2-3 ardei (in functie de marimea acestora), 6-7 rosii mici (rosii cherry), 1/1,5 linguri de pasta de tomate, o jumatate de telina mica, 70 ml ulei, patrunjel proaspat, sare si piper dupa gustul fiecaruia.

Prepararea este destul de simpla pentru gospodinele noastre care ne citesc articolele: Fasolea boabe (aleasa) se pune la inmuiat de seara, in apa. Se pune la fiert cu apa rece (3.5 litri), dupa 10-12 minute de la fierbere se inlocuieste cu alta apa curata.

Procedura se repeta de doua ori. Legumele se spala si se curata apoi le taiem cubulete, fara rosii (acestea se decojesc pentru un viitor pas). Separat intr-o oala se adauga uleiul la incins, se adauga legumele si se lasa cateva minute sa calit pana isi schimba putin culoarea. Se adauga pasta de tomate, rosiile decojite si supa de fasole, circa cinci, sase polonice, apoi se lasa sa fiarba la foc mic circa 12-15 minute.

Dupa acest timp se adauga peste legume si fasolea fiarta. Se lasa sa mai dea cateva clocote, se adauga sare si piper, dupa gustul fiecaruia, dupa care se ia de pe foc si se adauga patrunjel taiat marunt. Se mai lasa cateva minute pentru ca patrunjelul sa isi imprastie aroma dupa care o puteti servi. Se serveste calduta.

Dieta care va ajuta sa scapati de kilogramele in plus, in doar 15 zile. Este eficienta si sanatoasa, fiind recomadata de cardiologi

Va prezentam o dieta cu ajutorul careia puteti slabi eficient in doar 15 zile.

Aceasta se bazeaza pe ingrediente naturale, mese moderate si pe langa faptul ca va ajuta sa scapati de kilogramele in plus, este si sanatoasa. Este recomandata si de catre cardiologi.

Trebuie sa mancati in fiecare zi acelasi mic dejun, ce consta dintr-un singur fruct la alegere, cu exceptia strugurilor sau bananelor, deoarece acestea contin multa fructoza.

Prima zi
La pranz – o portocala, un ou fiert, 200 ml iaurt
La cina – doua rosii sau 200 ml sos de rosii, o jumatate de castravete sau o salata mica, doua bucati de pesmet

A doua zi
La pranz – o portocala, un ou fiert, 200 ml iaurt
La cina – 125 grame de carne de vita fiarta, o rosie, un pesmet, o portocala, o cafea sau un ceai fara zahar

A treia zi
La pranz – un ou fiert, o portocala, o ceasca de iaurt, un castravete sau o salata
La cina – 125 grame de carne de vita fiarta, o portocala, un pesmet, un ceai sau o cafea fara zahar

A patra zi
La pranz – 125 grame branza de vaci, o rosie, un pesmet
La cina – 125 grame de carne de vita fiarta, 2 rosii, un mar, un pesmet

A cincea zi
La pranz – 200 grame de carne fiarta sau peste, o rosie, un pesmet
La cina – o jumatate de kilogram de morcovi, cartofi sau mazare fiarta
Puteti condimenta legumele si carnea cu putin ulei de masline si cu foarte putina sare.

A sasea si a saptea zi puteti manca ce doriti, insa evitati mancarurile bogate in grasimi si zahar. Incepand cu ziua a opta puteti continua regimul. Alcoolul este contraindicat.

Daca veti respecta aceasta dieta, veti pierde suficiente kilograme, astfel incat va veti simti mult mai bine. Dupa ce ati urmat tot regimul, puteti manca obisnuit, cu exceptia zilei de luni, in care este recomandat urmatorul regim.

Micul dejun – o ceasca de suc de lamaie fara zahar
Pranz – un mar si un pesmet
Cina – un ou fiert, o rosie si un pesmet.

Este important sa urmati cu strictete acest regim, deoarece orice schimbare va face ca dieta sa nu mai aiba acelasi efect. Puteti sa consumati ingredientele crude sau gatite, reci sau calde, dar este important sa respectati regimul strict, daca doriti sa scapati de kilogramele in plus.

Cea mai buna reteta de pateuri cu branza cu aluat facut in casa

Pentru ca aceasta reteta sa iasa ca la carte avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

Pentru foaie: 1 kg de faina alba, 400g margarina, 1 lingurita de sare, 5 lingurite de otet, 500ml de apa calduta.
Pentru umplutura: branza, 1 ou putin lapte.

Mod de preparare: Faina o amestecam cu sarea, otetul si apa. Framantam pana cand avem un aluat bine legat (nu trebuie sa fie tare). Intindem aluatul cu facaletul si intindem deasupra 1/3 din margarina. Impaturim aluatul de la stanga la dreapta si il batem cu facaletul de 100 de ori.

Lasam aluatul sa se odihneasca 30 de minute in frigider. Repetam aceasta operatie de 3 ori doar ca atunci cand impaturim de fiecare data schimbam directia (stanga – dreapta,dreapta – stanga). Intre timp preparam umplutura: faramitam branza si o amestecam cu oul si cu putin lapte pana devine cremos.

Luam aluatul si il intindem cu facaletul nu foarte subtire (1cm). Taiem patratele aluatul si punem in mijloc putin din umplutura. Inchidem patratelele ca pe un plic, le asezam intr-o tava unsa putin si bagam la cuptorul, in prealabil incins. Coacem 20 de minute, lasam sa se raceasca si pateurile noastre sunt gata. Un pahar de bere e bine venit.

De cand mi-a dat bunica mea reteta asta, nu am mai trecut pe la cofetarie: cea mai pufoasa si aromata prajitura

Iti plac prajiturile cu crema? Invata sa faci in casa un cremsnit pufos si savuros dupa aceasta reteta usoara: Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente: 1 pachet foi cremsnit (cremes), 250 ml frisca lichida.

Pentru crema: 500 ml lapte, 4 oua, 4 linguri faina, 10 linguri zahar, 1 plic zahar vanilat.
Pentru servit: 150 g zahar pudra.

Mod de preparare: Faina cu 100 ml lapte se amesteca si se lasa deoparte. Restul laptelui impreuna cu ouale, zaharul si zaharul vanilinat se pun pe foc amestecand continuu. Cand fierbe, se pune compozitia de faina cu lapte si se continua fierberea amestecand continuu. Este gata cand se obtine o crema groasa. Se lasa sa se raceasca si apoi se mixeaza pentru a obtine o crema foarte fina.

In tava de aragaz se asaza o prima foaie, se toarna crema care se intinde cu o spatula sau cu un cutit cu lama groasa, apoi se toarna frisca bine batuta, se niveleaza, se acopera cu o alta foaie si se da la rece de pe o zi pe alta. Se taie cu un cutit foarte bine ascutit si se serveste presarata cu zahar pudra din abundenta.

Prajiti-i intregi pana se rumenesc si neaparat pastrati toata zeama

Ardei gras prajit – o gustare apetisanta, picanta si aromata perfecta pentru orice masa sau picnic!

Pentru acest fel de mancare se potriveste orice soi de ardei gras, important sa fie de casa. De acest detaliu depinde atat gustul, cat si beneficiile preparatului. Daca va place ardeiul gras, atunci aceasta reteta este ceea de ce aveti nevoie. Rapid si gustos, reuseste chiar si un bucatar incepator!
Va preintampinam: doar de la aroma din timpul pregatirii vi se va trezi o pofta de mancare nemaipomenita!

INGREDIENTE: 1 kg de ardei gras; 2 linguri de ulei; 3 catei de usturoi; 2 lingurite de zahar; 1 lingura de otet; verdeata de telina si marar; sare – dupa gust.

MOD DE PREPARARE: Spalati ardeii si ii uscati bine cu un prosop – astfel nu vor sari stropi de ulei in timpul prajirii. Turnati ulei in tigaia incinsa. Asezati ardeii intregi si gatiti-i timp de 20 de minute, sub capac. Periodic, intoarceti fiecare ardei, ca sa se prajeasca pe toate partile, pana se rumenesc.

Ardeiul gata trebuie sa fie moale, plat si rumenit. Ii scoateti pe o farfurie si indepartati coaja, precum si cotorul cu seminte. Zeama ramasa in tigaie va fi baza sosului. Dati usturoiul prin presa, direct in tigaie, adaugati otet, sare, zahar si verdeata tocata. Turnati dressing-ul obtinut peste ardei. Ii puteti servi fierbinti sau sa-i dati la frigider, sa se marineze.

Acesti ardei pregatiti in sos dulce-acrisor pot fi o garnitura usoara sau, combinat cu alte ingrediente, un preparat dietetic minunat pentru zilele de detoxifiere.

Ardeiul gras prajit cu usturoi servit ca atare poate diversifica zilele de post. Persoanele, care nu consuma grasimi sau tin o cura de slabire, pot coace ardeii la cuptor. Tava cu ardei o acoperiti cu staniol pentru ca zeama apetisanta sa nu se evapore.

5 metode de pregatire a frunzelor de varza pentru sarmale. Pe gustul si dupa posibilitatile fiecaruia

Astazi va vom prezenta 5 moduri de pregatire a frunzelor de varza pentru sarmale!

1. IN MULTICOOKER. Indepartati cotorul verzei si puneti-o in Multicooker, adaugand si putina apa. Setati-l la programul „Fierbere” si preparati varza pe parcursul catorva minute. Ea se va inmuia si frunzele ei se vor separa cu usurinta.
Daca frunzele din mijlocul verzei vor ramane crude, puteti sa le fierbeti inca putin in Multicooker (dupa ce le veti separa pe cele preparate). Frunzele de varza ies moi, transparente si maleabile.

2. PRIN FIERBERE. Sectionati cotorul verzei, fara sa-l indepartati complet. Infigeti o furculita in el. Turnati apa intr-o cratita. Aduceti-o pana la punctul de fierbere. Adaugati o lingura de otet si ½ lingura de sare in ea. Puneti varza in apa si rotiti-o prin ea, folosind furculita infipta in cotor. Frunzele ei superficiale vor incepe sa se separe. Dupa ce le veti separa, scoateti capatana din apa si acoperiti cratita cu un capac. Lasati frunzele sa se fiarba timp de 2-3 minute. Scoateti-le din apa. Procedati similar pana veti separa si fierbe toate frunzele. Aceasta este cea mai sigura si verificata metoda de preparare a frunzelor de varza pentru sarmale, dar si cea mai indelungata.

3. IN CUPTORUL CU MICROUNDE. Indepartati cotorul verzei. Puneti-o pe o farfurie (cu gaura in jos) si introduceti-o in cuptorul cu microunde. Incalziti-o timp de 5-6 minute la puterea maxima. Frunzele superficiale (5-6 bucati) se vor separa cu usurinta. Procedati similar pana le veti separa pe toate. Aceasta este cea mai rapida metoda.

4. IN CUPTOR. Indepartati cotorul verzei. Puneti-o intr-un manson de copt, legandu-i capetele. Asezati punga cu varza pe o tava de copt si introduceti-o in cuptorul preincalzit pana la 200°C pentru 25-30 minute. Apoi scoateti-o din cuptor si punga. Separati-i frunzele cu ajutorul unei furculite.

5. PRIN CONGELARE. Puneti varza intr-o punga si dati-o la congelator. Dupa ce va ingheta, scoateti-o din congelator si lasati-o sa se dezghete la temperatura camerei. Frunzele ei se vor separa cu usurinta: vor fi moi, maleabile si nu se vor rupe. Puteti sa pregatiti sarmalele.

Gastroenterolog japonez: ”Nu mai inghititi tone de pastile. Pentru o sanatate de fier aveti nevoie de cu totul altceva”

Japonezii sunt o natiune longeviva. Arata extrem de bine chiar si la varste inaintate si se pot lauda cu o sanatate de fier.

Carui fapt se datoreaza toate aceste particularitati? Unul din factorii principali este o alimentatie echilibrata. Principiile unei alimentatii corecte. Hiromi Shinya este un renumit doctor japonez, cu peste 40 de ani de experienta. Lucrarile sale sunt dedicate principiilor alimentatiei corecte. Gastroenterologul a intocmit un intreg program de nutritie, folosit chiar si de unele celebritati. Doctorul japonez afirma ca va puteti restabili starea de sanatate fara nici un medicament, ci doar prin simplul fapt de a revedea modul in care va alimentati si a face schimbarile necesare.

Care sunt, deci, recomandarile medicului japonez? Primul pas spre refacerea organismului este, in opinia sa, renuntarea la obiceiurile proaste. In plus, medicul sustine ca intrebuintarea in alimentatie a produselor animaliere influenteaza negativ starea de sanatate. In aceasta lista neagra sunt incluse si produsele lactate. Acestea contin grasimi oxidate si, odata ce intra in intestine, sporesc numarul bacteriilor daunatoare. Acest fapt duce la formarea toxinelor si a radicalilor liberi, care pot provoca boli grave, precum cancerul si diabetul.

Medicul nu sustine ca este cazul sa renuntam definitiv la carne, ci spune ca este mult mai important sa stabilim un raport corect al alimentelor din meniul nostru zilnic. El recomanda sa echilibram alimentatia astfel incat carnea sa nu constituie mai mult de 10-15%, iar produselor de origine vegetala sa le revina 89-90%.

Raportul optim al alimentelor din meniul zilnic: 1. Cerealele – 50%. Acestea trebuie sa fie prezente in meniu, deoarece contin fibre si multe microelemente necesare organismului uman. Atata doar ca pentru a beneficia de maxim de nutrienti din cereale este bine sa fie consumate in forma lor bruta, adica sa dam preferinta cerealelor integrale.

2. Fructele si legumele – 30-40%. O sursa importanta de fibre, vitamine si microelemente indispensabile organismului uman. Este recomandat sa fie consumate proaspete, intrucat procesarea termica reduce semnificativ cantitatea de vitamine.

3. Carnea – 10-15%. Motivul pentru care carnii ii este atribuit un procent atat de mic in meniul zilnic este faptul ca organismul nostru consuma mult prea multa energie pentru digerarea acesteia. Potrivit gastroenterologului japonez, consumul de carne duce la imbatranirea prematura a corpului. El recomanda sa inlocuim carnea cu pestele, deoarece acesta din urma contine mai multe elemente benefice si se digera mult mai repede.

Exista o schema simpla care va va ajuta la calcularea cantitatii necesare de carne sau peste pe zi: pentru fiecare kilogram al masei corporale e nevoie de 1 g de produs proteic. Nu mai putin important este, considera Hiromi Shinya, sa renuntam la produsele lactate si alimentele grase (margarina, maioneza), deoarece acestea nu sunt deloc benefice si pot contribui la dezvoltarea diferitelor boli. De asemenea, medicul recomanda sa nu mai mancati pe fuga, caci orice mancare trebuie sa fie mestecata bine. Astfel, organismul va digera mult mai usor alimentele consumate, plus ca veti manca mult mai putin.

Gastroenterologul japonez ofera un loc onorabil in programul sau de nutritie consumului de apa. Este de remarcat faptul ca el recomanda consumul doar a apei arteziene, nu din ceainic si, cu atat mai mult, nu de la robinet. Este obligatoriu sa beti apa dimineata, inainte de micul dejun. Si foarte important: nu sariti peste micul dejun, deoarece masa de dimineata contribuie la secretia bilei care s-a acumulat peste noapte.

Hiromi Shinya spune ca apa hidrateaza membranele mucoase, sporeste imunitatea si protejeaza organismul de virusi. Daca o persoana nu bea suficienta apa, membranele mucoase se usuca, ceea ce cauzeaza reducerea functiei de protectie si in organism patrund o serie de bacterii si microbi. Medicul recomanda sa consumam apa dupa urmatoarea schema: cate 500 ml de apa inainte de micul dejun, pranz si cina. Apa trebuie sa fie la temperatura camerei. Renuntarea la obiceiurile proaste si un meniu zilnic echilibrat reprezinta promisiunea unei stari de sanatate optime pentru multi ani. Este de la sine inteles ca datorita acestor schimbari importante, sanatatea se va imbunatati, corpul va fi tonifiat si nu veti mai avea nevoie de nici un medicament.

Savantii chiar au inaintat ipoteza potrivit careia respectand principiile unei alimentatii corecte, echilibrate si diversificate, puteti sa aduceti modificari considerabile la nivelul genelor. Adica, dupa ce ati invatat sa consumati alimente sanatoase, veti fi sanatosi si nu doar voi insiva, ci si generatia urmatoare. Trebuie sa recunoastem ca aceste recomandari nu sunt deloc drastice si nu necesita eforturi titanice. E nevoie doar sa va reconsiderati meniul zilnic si sa asimilati cateva obiceiuri utile si benefice sanatatii. Iar acesta e un pret mic pentru ceea ce inseamna sanatate si longevitate.

Supa de varza care te scapa de 5 kilograme. Ingredientul care iti lipsea

Se stie ca varza este unul dintre cei mai redutabili aliati impotriva ingrasarii.

Orice salata contine inevitabil cateva frunze de varza. Despre proprietatile acestei legume va vom vorbi in randurile de mai jos, nu inainte de a mai spune ca supa de varza chiar ajuta la slabit.

Mai multi nutritionisti si doctori din Spania si Statele Unite ale Americii sustin ca supa de varza ne poate scapa de cel putin 5 kilograme in numai o saptamana, noteaza salud180.com.

Multe femei se plang sustinand ca nu au reusit sa slabeasca cu supa de varza. Poate ca nu stiau ca exista un ingredient secret, iar noi stim care este acela. Iata de ce ai nevoie pentru celebra supa de varza care te ajuta la slabit: o varza medie, 3 – 5 rosii cherry, 3 cepe medii, un pumn de frunze de telina si… ingredientul secret: ardei iute! Poti pune si piper si sare dupa gust, dar nu uita de ardeiul iute.

Ardeiul iute este recunoscut pentru puterile sale magice ale organismului. Va spunem doar una dintre ele care va va convinge sa il introduceti in cat mai multe ciorbe si supe de acum: ajuta la arderea grasimilor mai mult decat 15 minute de miscare la sala!

De ce varza. Regleaza nivelul colesterolului si se spune ca il reduce pe cel rau. Este de necombatut faptul ca ajuta la mentinerea greutatii in echilibru. Varza are foarte putine calorii, dar e bogata in vitamine esentiale.

Contine suficient sulf si previne deficienta acestuia. De ce e important sulful din varza? Pentru ca este unul din elementele care lupta cel mai bine impotriva infectiilor. Sulful e folosit in compozitia multor medicamente de pe piata. Pentru ca vorbim despre continutul ridicat de sulf pe care il contine varza, trebuie precizat ca datorita acestui element chimic, vei spune adio inflamatii, mai ales daca aceste sunt cauzate de infectii locale.

Ostropel de pui cu usturoi (se poate si fara usturoi) – o reteta pe placul tau

Are un gust deosebit, iar usturoiul ii da o aroma placuta, dar se poate prepara si fara usturoi.

Este foarte usor de preparat si abunda de vitaminele atat de necesare organismului nostru, pentru a functiona in parametrii optimi. Reteta difera de la o zona la alta, ea fiind imbogatita cu multe legume si diferite condimente in raport de gustul fiecaruia…

Ingrediente: 600 g de aripi de pui, 500 g puple de pui, 2 cepe, 1 ardei gras, 1 ardei capia, 1 capatana de usturoi, 1 legatura patrunjel verde, 1 crenguta de cimbru, 100 ml de ulei, 1 lingurita de boia dulce, piper, 1 foaie de dafin, sare, 8 rosii bine coapte.

Cum se prepara? Spalam bine carnea de pui si daca are puf o parlim si o taiem bucatele. Ceapa se curata, se spala si se taie fideluta. Ardeii ii curatam de cotoare si seminte, spalandu-i bine cu apa, si ii tocam si pe ei tot fideluta. Rosiile le spalam si le trecem prin sita ca sa le separam de pielite si de seminte. Curatam usturoiul si il pisam impreuna cu un praf de sare. Intr-o cratita punem uleiul si dam drumul la foc sa se incinda putin uleiul in care punem carnea de pui si o lasam sa se rumeneasca.

Dupa ce carnea s-a rumenit, o scoatem si o punem intr-un bol. In uleiul in care am rumenit carnea adaugam ceapa si ardeii. Lasam sa se patrunda legumele si peste ele adaugam sucul de rosii. Le lasam sa fiarba la foc mic pana scad. Punem legumele si carnea intr-un vas termorezistent iar peste ele adaugam cimbrul, piperul, boiaua si potrivim gustul cu sare. Bagam la cuptor pentru 20 de minute. Dupa 1o minute turnam si usturoiul peste carne si mai lasam 10 minute. Acum ca ostropelul este gata il servim alaturi cu o portie de mamaliguta, iar familia cu siguranta va cere si a doua portie.